Diaper.dk Statistik

Totaler
Medlemmer : 697
Grupper : 54
Diskussioner : 85
Album : 560
Billeder : 1699
Videoer : 40
Opslag : 22
Aktiviteter : 13530
Vægopslag : 458
Drenge : 213
Piger : 29
Ikke oplyst : 455

Chart.dk

Velkommen, Gæst
Venligst Log på eller Registrer.    Glemt adgangskode?

Person Data Loven
(1 viser) (1) Gæst
Gå til bundenSide: 1
EMNE: Person Data Loven
Person Data Loven 1 År, 5 Måneder siden  
Kilde : www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=828

Lov om behandling af personoplysninger1)

VI MARGRETHE DEN ANDEN, af Guds Nåde Danmarks Dronning, gør vitterligt:
Folketinget har vedtaget og Vi ved Vort samtykke stadfæstet følgende lov:

Afsnit I

Indledende bestemmelser

Kapitel 1

Lovens område

§ 1. Loven gælder for behandling af personoplysninger, som helt eller delvis foretages ved hjælp af elektronisk databehandling, og for ikke-elektronisk behandling af personoplysninger, der er eller vil blive indeholdt i et register.

Advarsel ødelægger!

Sidste redigering: 2010/08/31 19:02 Af Babylai.Begrundelse: sat SPOILER tag ind så den kollapser
Emnet er blevet låst.
Sv:Person Data Loven 1 År, 5 Måneder siden  
Klik for mere

Advarsel ødelægger!

Sidste redigering: 2010/08/31 19:03 Af Babylai.
Emnet er blevet låst.
Kunne ikke få det hele med på en gang.
Jeg har lavet denne tråd så alle er klar over at det også er landets love som gælder på danske hjemme sider.
Godt nok er den tråd med billed galleriet blevet slættet men det hjælper ikke på at loven er over tråt og Babylai "Nicolai" burde politi anmældes men det er jo guddøme svært når man ikke lige hved hvor klaphatten bor jo ellers hvade jeg så sandlig gjort det.
Men nu bliver det spændene om denne tråd får lov til at blive på siden .
Men der er sikkert en hvids person som får ondt i røven over denne tråd kunne det tænkes at det skulle være Babylai og Storebror uhadada jeg er så lige glad altså.

Emnet er blevet låst.
dorthe909
Nyligt aktiv
graphgraph
Bruger offline Klik her for at se denne brugers profil
Gilerajohannes skrev:
Hør her tumpe:
Kunne du ikke tage og skrive, hvad dit problem er i stedet for at plastre en kilometer afskrift fra en anden hjemmeside ind?
Jeg har lavet denne tråd så alle er klar over at det også er landets love som gælder på danske hjemme sider.
Var der mon nogen, der var i tvivl
Babylai "Nicolai" burde politi anmældes men det er jo guddøme svært når man ikke lige hved hvor klaphatten bor
Det er jo en af pointerne ved Politiet: Du behøver ikke selv efterforske. Hvis du mener nogen har begået noget ulovligt, kan du bare anmelde det. Så klarer de efterforskningen.

Men hjælp mig lige en gang. Kunne du ikke være rigtig sød at dokumentere din påstand om ulovligheder. Eller skride ad h....... til med dine dumme påstande og lade os andre i fred.

Emnet er blevet låst.
Jeg kan ikke slætte det nu .

Emnet er blevet låst.
Lars
Hyperaktiv
graphgraph
Køn: Mand lars@diaper.dk Sted: København Fødselsdag: 20/08
Gilerajohannes: Kan du ikke lige være lidt mere konkret med, hvor du mener loven er overtrådt, hvilken paragraf f.eks.?

Lovens sigte er, at de personoplysninger du giver is, giver vi ikke videre, når denne indsamling er sket på en måde, hvor du har grund til at antage, at oplysninger behandles fortroligt. Hvis du selv er offentlig om dine informationer på nettet, er oplysningerne ikke længere fortrolige og må bruges af andre (med undtagelser for visse systematiske anvendelser). Jeg har ikke bemærket nogen overtrædelse af persondataloven på sitet,

Derudover synes jeg dine kommentar er decideret ondskabsfuld mht. til, om navngivne personer får ondt i røven og lign.

Alene af den grund, at hvis du opfører dig sådan, så er du i mine øjne egentlig uønsket, men vil dog ikke gøre mere ved den detalje.

Lars

Sidste redigering: 2010/08/31 18:37 Af Lars.
Ret barnlig til tider - kræver tålmodighed
Emnet er blevet låst.
Gilerajohannes skrev:
Godt nok er den tråd med billed galleriet blevet slættet men det hjælper ikke på at loven er over tråt og Babylai "Nicolai" burde politi anmældes men det er jo guddøme svært når man ikke lige hved hvor klaphatten bor jo ellers hvade jeg så sandlig gjort det.
Men der er sikkert en hvids person som får ondt i røven over denne tråd kunne det tænkes at det skulle være Babylai og Storebror uhadada jeg er så lige glad altså.

Det var dog en underlig påstand at komme med, Gilerajohannes. Du virker jo sådan set som en flink fyr på chatten og sådan - hvad du sikkert også er. Men lige HER er du altså galt på den

Merete skrev et indlæg i en tråd, hvor hun mente, at brugerne herinde intet har at skulle have sagt - hvorefter Storebror blev lidt indigneret og svarede hende i samme tråd og nævnte et enkelt eksempel på, hvor Babylai - ejeren af sitet - faktisk har hjulpet hende (med hendes pc) og det derfor, ifølge Storebror, var skudt over målet at sige, at Babylai (ejeren) ikke lytter til folk eller gider høre på dem (når han ligefrem hjalp hende med hendes pc). Hvilket i mine øjne er helt fair, da hun selv valgte at komme med sit udfald i tråden og IKKE i privat til Babylai og Storebror.

Jeg kan ikke se, at der i Storebrors indlæg kom nogle meget private oplysninger frem, som ikke kunne tåle dagens lys. Hvor skulle det dog være?

Så slettede begge deres indlæg bagefter, sikkert i fællles forståelse for, at der ingen grund var til at mundhugges over bagateller, og som jeg forstod på dem, fik de også talt ud om tingene, og der var vist ikke så bad feelings alligevel...

Hvorefter Gilerajohannes lige himler op med, at persondataloven er overtrådt, fordi de tog diskussionen i åbent forum fremfor privat. Men Storebror besvarede jo bare Merete´s "anklage" om, at brugerne intet har at skulle have sagt her på sitet - og som Babylais mand havde han da helt ret til at forsvare Babylai mod dette usaglige udfald

Merete indrømmede selv, at hun nok overreagerede, og Storebror slettede derfor tråden (eller også var det Babylai, men ligegyldigt) - for ikke at træde mere i dén bagatelsag.

Hvorfor du, Gilera, så skal genoplive en ligegyldig polemik og bagetel, ja, det forstår jeg ike helt....

Sidste redigering: 2010/08/31 18:12 Af .
Emnet er blevet låst.
Har bedt om at tråden skal slættes.

Emnet er blevet låst.
Lars
Hyperaktiv
graphgraph
Køn: Mand lars@diaper.dk Sted: København Fødselsdag: 20/08
Beklager, det skrevne er skrevet, og folk har nu deltaget i debatten. Derfor har man ikke, heller ikke som trådstarter, en ret til at få tråden slettet. Admin kan dog vælge at gøre dette alligevel.

Dog med den undtagelse, at indlæg kan redigeres i op til en halv time (1800 sekunder) efter de er skrevet.

Lars

Sidste redigering: 2010/08/31 18:28 Af Lars.
Ret barnlig til tider - kræver tålmodighed
Emnet er blevet låst.
Ja jeg ved godt at jeg ikke brude have lavet den tråd nogle gange så koger jeg lidt over så gør jeg ting som ikke er rationelt beklager det sefølig håber at Babylai vil slætte denne tråd også.

Emnet er blevet låst.
Babylai
Senator
graphgraph
Gilerajohannes skrev:

Gilerajohannes: Du får hermed en sidste advarsel. Du har oprettet en tråd med det ene formål at lave ballade. Hvis du EN ENESTE GANG MERE er blandet ind i en tråd som jeg skal spilde min tid med - UANSET HVORFOR, så bliver du smidt ud og er ikke velkommen her igen.

mvh
Nicolai

Sidste redigering: 2010/08/31 18:52 Af Babylai.
Emnet er blevet låst.
Gå til toppenSide: 1
Moderatorer: CirkusMinister, Tintin